Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
27. března 2015 v 15:23
Michal
Co se týče MH17, osobně jsem mluvil s ruským vyšetřovatelem organizace MAK, který byl a možná ještě i je součástí vyšetřovací komise - byť neoficiálně. Byl velmi strohý a sdělil pouze, že vše bude brzy publikováno a dají nám vědět. Zatím je oficiálně publikováno pouze to, že stroj utrpěl během letu poškození vnějším vlivem, které bylo s pokračování v letu neslučitelné. To každý ví od začátku a beru to pouze jako veřejnou provokaci. USA mají nad KAŽDOU oblastí na planetě, kde probíhají boje, tolik satelitních pozorovacích stanic, že jsou schopni rozlišit lahev vodky od lahve s limonádou. Stejně tak i Rusko a Čína. Vědí dobře, kdo to byl. Bylo pouze zapotřebí mlžit tak, aby vzniklo tolik konspiračních teorií, žeby nikdo nevěřil ani případné pravdě. To se jim podařilo jak s MH17, tak i s MH370. Ruské servery uvádějí, že všichni z letu MH370 jsou vězněni na americké základně Diego Garcia. Také se přikláním k tomu a tvrdím to od začátku, že kapitán si trénoval nízký přelet nad pevninou, aby se dostal mimo zaměření radary a následně na Diego Garcia přistál. Letadlo poté bylo uschováno v hangáru a co s lidma, to Bůh ví. Pravděpodobně byli usmrceni při prudkém snížení a byli odpojeni od přívodu kyslíku. Proto nikdo nemohl odpovědět na případné SMS, když letěli nízko nad pevninou.
Nejmenovaný vyšetřovatel z ruského MAKu byl mnohem vstřícnější při telefonickém rozhovoru, který se týkal pádu letadla JAK42 s hokejisty LOKOMOTIV. Sdělil nám v podstatě veškeré informace, které jsme potřebovali. Vystavím ve článku přepínač v kokpitu Airbus A-320 a ekvivalentů (319,321). Má 3 polohy: Open, Normal, Closed. V prvním případě je vchod dostupný i bez zadání kódu, druhý se zadáním a třetí případ znamená "nedobytná pevnost".

27. března 2015 v 14:17
Pavel Š.
Michale: naprosto s Vámi souhlasím.
Co se týče těch bezpečnostních dveří, tak se v médiích objevily informace, že posádka může otevřít i dveře zvenčí na základě nějakého kódu, který namačká u dveří. Pokud to tak je, tak to je v pořádku. Na druhou stranu mi je jasné, že ať se udělá bezpečnostní opatření jakékoliv, vždy lze obejít, a nebo naopak ho může terorista využít ve svůj prospěch, a může se to obrátit proti ostatním pasažérům.
Ohledně té sebevraždy mi tam také něco nesedí. Dovedu si však představit sebevraha, který vše má pečlivě naplánované, tak ten jeho dech se mu zvednout nemusí. Pokud je se situací smířen, tak to je pro něj vysvobození a veliká úleva, a v tom případě se žádné emoce projevit nemusí. Také si dovedu představit, že zbytek letu mohl meditovat a tím se udržet v klidu. Ale jak říkám, je mi to podezřelé. Většinou sebevrah sebou nevezme 150 lidí.
A jak píšete, že to brzy zveřejnili, tak mi to připomíná situaci, kdy spadlo to letadlo nad Ukrajinou, a pár hodin na to již Obama (nebo někdo z USA – už nevím) přispěchali s tvrzením, že vědí kdo a jak to udělal, a že mají důkazy. A přitom tam několik dní nikoho (rozhodně né „amíky“) nepustili, aby to začal oficiálně vyšetřovat. Takže je otázka, kdo nás v médiích „krmí“ informacemi, a zda se pravdu dozvíme.
27. března 2015 v 12:49
Michal
Mimochodem malý otazník... Jak je možné, že pátrání a rozšifrování, včetně zveřejnění údajů palubních zapisovačů proběhlo v tomto případě tak rychle? Proč se takto nepostupovalo a nepostupuje při vyšetřování pádu MH17? Kdo dal příkaz zlikvidovat veškeré pozemní záznamy a utajit nezvratné důkazy, které nepoškozené dva palubní zapisovače z letadla Malaysia Airlines Boeing 777-200 na sobě nesou? Nebo nesly?
27. března 2015 v 12:43
Michal
Je to skutečně tak. Záleží na typu letadla a také na letecké společnosti. Bohužel po diskutabilním útoku na USA se od roku 2001 předpisy velice zpřísnily. Dveře do kabiny pilotů jsou naprosto nedobytnou překážkou, v mnohých případech i zdvojenou. Záleží na posádce v kabině, jestli si přeje vstup někoho jiného, či nikoliv. Mediální informace mohou být záměrně zmatené, či poupravené. Pokud by pilot chtěl spáchat sebevraždu, proč při tom zabíjet i neviné lidi? Ale když už se tak rozhodl, proč nastavil autopilota na pozvolné klesání a neprovedl demonstrativní střemhlavý pád? Navíc se posuzují pouze zvukové audionahrávky, není zatím jasné, co poskytuje druhá černá skříňka za informace o technické stránce letu. Pokud byl podle hlasového záznamu dech pilota pravidelný, znamenalo by to, že pilot neprožíval žádné zvláštní emoce. To nebývá při sebevraždách obvyklé. Taktéž to ale nebývá obvyklé při selhání techniky, či jinak zapříčiněných problémech vedoucím ke katastrofě. Pilot mohl být z nějakého důvodu paralyzován. Kdo by ale přeřídil autopilot na naklesání? Zde je zapotřebí zcela zkoordinovat hlasový záznam s datovým záznamem z druhé skříňky. Kapitán mohl nějakým způsobem paralyzovat druhého pilota, nastavit klesání a až poté odejít z kabiny. Kdo ale potom bušil na dveře? Nezapomínejme, že islámští radikálové nejsou pouze arabského původu. Opak je pravdou - arabského původu je jich prý menšina. Co když šlo o něčí záměr donutit úřady (ICAO) a aerolinie pro zlehčení "dobytnosti" kokpitu? Opravdu rozeznáte teroristického pilota od pilota profesionála? Kdo na druhého pilota při jeho výcviku tolik tlačil, že to psychicky nevydržel a výcvik přerušil? Média se nyní soustředí na tuto událost a možná jim uniká něco většího...
26. března 2015 v 11:09
Pavel Š.
Ohledně úterní nehody letadla Airbus A320 německých nízkonákladových aerolinek Germanwings nad Francií, jsem četl, že jeden pilot odešel z pilotní kabiny, a již se nedostal zpět, protože mu druhý pilot neotevřel zevnitř dveře. Dle médií, se piloti neozvali řídící věži po celou dobu pádu.
Z toho mi vyplývá jako jeden z možných scénářů, že jediná osoba v kokpitu - pilot, který zůstal v kokpitu, tak zkolaboval, a pomoc se k němu již nemohla dostat, a ani též neměl pak kdo řídit letadlo, protože dveře nelze zvenčí otevřít.
Jako laik mám dotaz, zda letadla opravdu tak fungují, že nelze zvenku otevřít dveře pilotní kabiny? Připadá mi to úplně neuvěřitelné, že by toto opatření někdo mohl schválit, hlavně z důvodu, že se může stát výše popsané. Vždyť přece každému musí být jasné, že během letu minimálně kvůli toaletě, občas jeden z pilotů opustí kabinu, a musí mít zajištěn bezproblémový návrat do kabiny.
2. listopadu 2014 v 15:08
Aladino
Zbyňku, hledal jsem to, ale nikde jsem nic nenašel. Zkus ještě kontaktovat někoho z LAA ČR, třeba si někdo vzpomene - fandů pro malá letadla je tam spousta.
16. října 2014 v 13:44
Zbyněk
Nemá někdo informace ohledně letecké nehody u Poříčan/Kounic někdy kolem roku 1923-25?Prý dvouplošník?Snad letící z Prahy.Děkuji za případné info.Z
11. září 2014 v 17:10
Admin Michal
Ростов - Да, да, да, ничего. Мы ничего не видим.
Днепропетровск - Хорошо, мы сейчас им звоним.
--- Toto je opravdu, dle mého názoru, jako by nám hodli něco typu kostičky pro pejska. Tato konverzace je obsažena na 15. listě oficiální nizozemské zprávy. Doufám, že Malajsie spolu s Austrálií budou více seriózní k široké veřejnosti.
11. září 2014 v 17:06
Admin Michal
Ростов - Нет, похоже, что цель начала распадаться.
Днепропетровск - На наши вызовы он тоже не отвечает.
Ростов - И не отвечает на вызовы, да?
Днепропетровск - Да. И мы его пока не видим. Мы их развернули, они подтвердили и…
Ростов - И это все, да?
Днепропетровск - И он исчез.
Ростов - Подождите, я спрошу.
Днепропетровск - Вы ничего не наблюдаете на радаре?
&
11. září 2014 v 17:05
Admin Michal
13-21-10. Днепропетровск - Малайзийский один семь, вы меня слышите? Малайзийский один семь, Днепропетровская вышка.
13-21-36. Днепропетровск - Малайзийский один семь, Днепропетровская вышка.
13-22-02. Днепропетровск - Малайзийский один семь, Днепропетровская вышка.
13-22-05. Ростов - Слушаю вас, это Ростов.
Днепропетровск - Ростов, вы наблюдаете малайзийский (лайне
11. září 2014 v 17:04
Admin Michal
на связь с экипажем самолета после катастрофы. Затем специалист связался с российским диспетчером из Ростова-на-Дону.
13-19-49. Днепропетровск - Малайзийский один семь, в связи с траффиком следуйте в точку Romeo November Delta (RND).
13-19-56. Днепропетровск - RND, Малайзийский один семь.
13-20-00. Днепропетровск - Малайзийский один семь, после точки RND ожидаемое направление TIKNA.
11. září 2014 v 16:57
Admin Michal
9 сентября 2014, 15:16 (мск) | Политика | «ТВ Центр»
Обнародованы переговоры диспетчеров во время крушения Boeing
Среди прочего, в докладе приведена расшифровка переговоров диспетчеров в момент крушения авиалайнера. С ней можно ознакомиться на 15-ой странице отчета. Как следует из переговоров, диспетчер из Днепропетровска безуспешно пытался выйти
11. září 2014 v 16:55
Admin Michal
Konverzaci mezi Dněpropetrovskou věží, MH17 a Rostovem jsem nezveřejnil záměrně. Dle mého soudu se nejedná o věrohodnou informaci, protože již bylo řečeno, že záznam z obou palubních zapisovačů končí v moment zasažení stroje smrtonosnou zbraní, která zcela zničila letoun. Nemohlo tedy být známo, jak mezi sebou komunikovali řídící letového prostoru, protože pozemní záznam byl údajně zničen a nejednalo se tedy o informace z černých skříněk letadla. Nicméně originál, včetně zdroje, dávám jako zajímavost do diskusního fóra. Překládat to nebudu, kdo umí rusky, není tam nic složitého a kdo neumí, použije překladač a bude akceptovat jeho nepřesnosti.
10. září 2014 v 16:44
Faniya
Predem se omlouvam za hybi, neisem ceska. Tento sait sledui iz dlouho. Je speceficky tim ze rozebira odborne a detalne vse neenom katastofy. Je tu mozna neomezena diskuze a informace jsou z ruznih stran a toho si vazim. Dekuji Vam vsem za moc zaimavy materialy a nezavisle zamereni stranek. Obektivity si cenim neivice.
27. srpna 2014 v 00:28
Aladino
Malaysia pořád mlčí o svých letadlech?
3. srpna 2014 v 20:09
Pavel Horáček
Nemůžou za to ani USA, ani Rusko... Všechno je to koupený, dokonce i aerolinky. A kdo vládne světu? Bankéři - pár vyvolených na této planetě. My všichni jsme pro ně jenom loutky v tomhle světě papírků, které dávno nemaj svou hodnotu. Tiskne se jich víc, než je kryto. O co jim jde, když už všechno maj? Ale to se omlouvám, není k tématu.
3. srpna 2014 v 07:08
KKK2
A naposled k tématu - sestřel kanonem je - pokud by to nebyl "útok na Putinovo letadlo", okamžitý chaotický nápad zmagořelého ukropilota - ale plánovaná akce na internacionalizaci konfliktu, je neskonale výhodnější než raketami, ať již Buk nebo AA z letadla. Munice do kanonu nemá výrobní čísla (až na moderní s elektronickými přibližovacími zapalovači) a všude se jí válejí haldy. Nedá se zpětně vystopovat. A na útok stačí jeden pilot a jeden maník na ATC ve Varšavě nebo Kyjevě, který pošle MH17 jako medvěda před posed. Proti tomu při sestřelu Bukem je potřeba celá osádka kompletu, doprava, adjustace, ... a letadlo odletí a někde přistane a nikdo nic neví.
3. srpna 2014 v 06:58
KKK2
Ohledně těch dalších věcí - pozůstalí a počet míst, ... pozůstalí byli dokonce i na místě trosek - například nějací manželé z Austrálie ... je spousta zmínek o smutečních shromážděních v Holandsku a jinde atd. ... v tom vidím klasické vyrábění konspiračních teorií Velkým bratrem, sloužící pro zakrytí pravdy - protože každý, kdo neuvěří oficiální verzi bude vypadat jako blázen. .... sestřel kanonem, Aštar Šeran, vermírní lidé, chemtrails, ...
3. srpna 2014 v 06:49
KKK2
Ohledně AA raket na stíhačkách. R-60M je nesmysl - je jenom tepelně naváděná (ačkoliv existuje verze R-60KM - "kurzirovanaja" - která umí radiopovelové koncové navedení i jinam než na motor). R-27 i novější R-73, R-77 také - všechny mají moderní "tyčové" hlavice, které působí úplně jinak - rozřežou letadlo na kusy (v případě většího cíle a přibližovacího zapalovače), umí útočit i na kabinu pilotů, ale mechanismus zničení je pomocí té tyčové hlavice, což pak vypadá úplně jinak.
3. srpna 2014 v 06:43
KKK2
Su-25 není podmínkou - uvedl jsem to jen proto, že je to fyzicky možné, ačkoliv to popírají - dostup je 7k oficiálně jen kvůli tomu, že nemá přetlakovou kabinu (za WWII létali běžně do 12k jen s kyslíkem také). Výkonově na to letadlo má bez problémů, zaměřovač (gyroskopický s počítačem, laserovým dálkoměrem a autopilotem pro útok se stabilizací záměrného bodu na cíl) to má také. Su-27 či Mig-29 je samozřejmě také možný, zmíněné dva střední body zásahu mohly vzniknout dvěma dávkami z GŠ-30-1 - místo jedné delší z dvojkanonu GŠ-30-2.